8 טיפים מעולים לטיפול בצינון

8 טיפים מעולים לטיפול בצינון
8 טיפים מעולים לטיפול בצינון
פעם, לפני שהקורונה נחתה בחיינו, נזלת, עיטוש וגרון כואב\ אדום ותחושה חולשה – הוגדרו כצינון. שנפוץ מאוד בימי חורף. לאחר ששללנו הידבקות בקורונה, אפשר לטפל בפשטות בצינון החורפי.
קבלו 8 טיפים טובים שיעזרו לכם לעזור את הימים הקרים בקלות.
  1. מנוחה. צינון אינו מצריך שכיבה במיטה כל היום ואפשר להמשיך בשרת חיים ועבודה, אבל כן רצוי להפחית פעילות גופנית, לא לצאת בערב ולהמעיט חשיפה לרוח ולהפחית מאמץ על מנת לאפשר יותר מנוחה וגם להגדיל את שעות השינה. כדי להשקיע אנרגיה בהחלמה – הגוף צריך מנוחה.
  2. צינון קשור לרוב לחשיפה לקור ורוח ולכן חשוב גם להישמר מקור ורוח וגם לחמם את הגוף בחום פנימי. הגנה מקור ורוח מתבצעת על ידי בגדים חמים ובמיוחד להגן על אזור בית החזה, צוואר והאוזניים מרוח קרה  וחימום פנימי יכול להתקיים על ידי אכילת תבלינים מחממים,שתיית תה וגם מים בטמפרטורת החדר ולא מים קרים ואכילת  מזון מבושל כמו נזיד, מרק, אורז וכו. (סלטים וסנדוויצים למשל הם לא מזון מחמם)
  3. נטילת ויטמין סי באופן מוגבר. ביום הראשון למחלה ניתן ליטול כל שעתיים מנה של ויטמין סי, מינון מוגבר זה יתן "בוסט" ויחזק את מערכת החיסון בהתמודדות מהירה. לאחר מכן, אפשר לקחת מנה 1-2 ביום של ויטמין סי עד להתחזקות מלאה. ובאופן כללי, בתקופות החורף ועונות מעבר טוב ליטול ויטמין סי באופן יומיומי כדי לחזק את מערכת החיסון ולמנוע חולי. מוצרים לדוגמא הם ויטמין סי ליפוזומלי של חברת "אושן" או טיפות ויטמין סי של "ראן בוטניקלס".
  4. נטילת אכיניצאה. אכיניצאה הוא צמח מרפא שפועל על חיזוק מערכת החיסון והוא מתאים לנטילה בזמן מחלה אקוטית, האיכות שלו היא גם חיזוק הפעילות החיסונית והוא גם מייצר תנועה של "הוצאת המחלה החוצה". מוצרים לדוגמא הם: תמצית נוזלית אכיניצאה של "טנקטורה-טק" או של "ראן בוטניקלס".
  5. הימנעות מסוכר. הימנעות מסוכר היא כלל מספר 1 בכל מצב חולי...זאת משום שסוכר מחליש את הגוף, הוא מייצר מעגל של הקפצת אנרגיה ואז נחיתת אנרגיה ומותיר אותנו תמיד יותר עייפים... סוכר הוא המזון ממנו ניזונים חיידקים ולכן צריכת סוכר מחזקת את גורמי המחלה. בזמן חולי יש להימנע מכל סוג של סוכר, מיץ מתוק, עוגות וממתקים מכל סוג.
  6. באילו מזונות מומלץ להתמקד? אורז, במיוחד מלא, אבל גם בסמטי וגם אורז אדום הם מצויינים, ירקות כמו לפת, שורשים של סלרי ופטרוזיליה, תפ"א, גזר, דלעת ובטטה, בצל ושום וגם צנון וצנונית. מומלץ לתבל מזון בגרידת ג'ינג'ר טרי, שום טרי וקינמון.
  7. שמנים אתריים כמו לבנדר, אקליפטוס ראדיאטה והדס יעזרו לכם לפתוח את הנשימה, ניתן לטפטף טיפה על הבגד, להבעיר במבער בבית כדי לטהר את האוויר וגם למרוח על בית החזה בשילוב עם מעט שמן בסיס כמו שמן שקדים או אפילו שמן זית.
  8. שטיפת האף והסינוסים עם מי מלח, בעזרת קנקן נטי פוט. הנטי הוא קנקן קטן הנפוץ ברפואה ההודית, הוא עוזר לנקות את האף והמעברים בסינוסים מנזלת תקועה.
חזור למאמרים