צמחי מרפא להקלה בתופעות עונות המעבר

צמחי מרפא להקלה בתופעות עונות המעבר

הרפואה הטבעית חוקרת את סוגולות צמחי המרפא ומציעה פתרונות טבעיים שונים לתופעות עונות המעבר. צמחי מרפא נמצאים בשימוש ברפואת הצמחים מזה מאוד שנים וידועים  בסגולותיהם וביכולתם לעזור לגוף להתמודד עם שינויי מזג האוויר והחולשה הלא צפוייה שתוקפת אותנו בעונות המעבר, תוך חיזוק המערכת החיסונית והיכולת של הגוף לדחות חיידקים וזיהומים שונים. 

נטילת תוספים לעונות המעבר מסייעים לחיזוק מערכת החיסון והקלה בתסמינים של מחלות החורף. צמחי מרפא הם המרכיבים את תוספי התזונה השונים שמתאימים לנטילה בייחוד בתקופת עונות המעבר לצרוך מניעה והקלה בתסמינים. תכולתו של כל תוסף תזונה המתוייג כמסייע בהתמודדות עם מחלות חורף הוא שונה, אך ישנה הסכמה גורמת על מספר צמחי מרפא הידועיים כיעילים והם משמשים את בסיס מרבית תוספי התזונה הייעודים לעונות המעבר. 


צמחי מרפא לחיזוק מערכת החיסון 

 

סמבוק שחור

סמבוק שחור הוא שיח שמוצאו באירופה, הוא בכל קליפה חומר, פירות סגולים חמצמצים ופרחים לבנים קטנים. לסמבוק שימושים רבים בתעשייה, בהומאופתיה ובתעשיית הקוסמטיקה הטבעית. מזה שנים ארוכות מיוחסות למסבוק השחור תכונות אנטי ויראליות, מפחיתות ליחה, מסייעות להקלה בשיעול ונוגדות אלרגיה. מחקרים קליניים ברפואת הצמחים המודרנית מייחסים למסבוק השחור השפעות מיטביות לקיצור זמן מחלת השפעת וכן למניעה ולטיפול בזיהומים ובדלקות בדרך הנשימה העליונה וזאת בשל תכונותיו האנטי וירלאיות הממריצות את מערכת החיסון. המסבוק השחור נחשב לצמח עדין המתאים לנטילה רצופה וממושכת. 

תוספי תזונה המכילים סמבוק שחור: סירופ סמבו כ

אוניה דה גאטו

אוניה דה גאטו הוא צמח שמקורו בפרו ונמצא בשימוש מזה אלפי שנים בקרב השבטים המקומיים בפרו שמייחסים לו סגולות כגון: חיזוק מערכת החיסון, אנטי פטרייתי, אנטי דלקתי וכן נוגד מחלות זיהומיות. היכולת של הצמח לסייע בהתמודדות מול פטריות (קנדידה), זיהומים, דלקות וחיידקים הקנו לו את התואר (לצד צמחי מרפא נוספים )- אנטיביוטיקה טבעית. נטילת אוניה דה גאטו מגביה את פעילות תאי הדם הלבנים שתפקידם להשמיד זיהומים. 
שימוש באוניה דה גאטו לא מומלץ לנשים בהריון ולנשים מניקות וכן למטופלים בתרופות המדכאות את מערכת החיסון. 

תוספי תזונה המכילים אוניה דה גאטו: 
 

פרופוליס-

בדומה לאוניה דה גאטו גם את הפרופוליס נוהגים לכנות - האנטיביוטיקה של הטבע. פרופליס היא תערובת הנאספת ומעובדת על ידי דבורים. היא מכילה שרף עצים, דונג ורוק דבורים שעובר מיצוי על מנת לאפשר שימוש ונטילה על ידי בני אדם. כבר בימי יוון העתיקה נעשה שימוש בפרופוליס למטרות רפואיות: ריפוי חבורות, פצעים מוגלתיים ודלקות עיניים. 
שורה של מחקרים שהתבצעו בעשורים האחרונים הראו כי לשימוש בפרופוליס יש יתרונות קליניים מוכחים כאשר המרכזי שבהם הוא היכולת של הפרופוליס והפלבנואידים המצויים בו לסייע לגוף בהתמודדות ומניעה של מחלות חורף דרך חיזוק מערכת החיסון, התמודדות עם נגיפים וחיידקים. שימוש קבוע יכול לסייע במניעת הדבקות במחלות חורף אצל ילדים ומבוגרים. 

תוספי תזונה המכילים פרופוליס: 
 

אכינצאה פורפוריאה-

מקור הצמח אכינצאה פורפוריאה הוא בצפון אמריקה. השבטים האינדיאניים עשו בו שימוש רפואי מעל 400 שנה. בין הסגולות המיוחסות לו : הפחתת הסיכוי לחלות בצינון על רקע ויראלי, במידה והמחלה כבר תפסה אתכם האכינצאה יכולה לסייע בהפחתת זמן ההתאוששות של הגוף וכן את עוצמת הסימפטומים. לאכינציאה מיוחסים גם יתרונות אנטי דלקתיים. 
שימוש באכניצאה לתקופה קצרה הוא בטוח ובעל תופעות לוואי מינימליות. 

תוספי תזונה המכילים אכינצאה:

שורש אסטרגולוס-

שורש אסטרגולוס הוא צמח בעל 3000 זנים שונים המשמשים לטיפול או למאכל ומקורו בסין. הכינוי הדבק בו הוא מלך צמחי החורף וזאת בשל סגולותיו הייחודיות. שורש אסטרגולוס יידוע שכמשפר עמידות בפני מחלות זיהומיות, בעיקר אלו הפוגעות בדרכי הנשימה. כמו כן שורש אסטרגולוס מעודד ייצור תאי דם לבנים ומחזק את הגוף. בעל פעילות אנטי ויראלית התורמות לזירוז ריפוי של רקמות פגועות. 


תוספי תזונה המכילים שורש אסטרגולוס:
 

ועוד כמה טיפים שניתן ליישם בקלות על מנת לעבור בשלום את עונת המעבר


  1. הקפידו לשתות הרבה מים, הקלה בעומס החום גורמת לנו לשכוח לשתות, מה שגורר התייבשות, כאבי ראש וחוסר ריכוז. גם כשהטמפרטורות יורדות צריך להקפיד להזין את הגוף בנוזלים.
    2. תזונה מאוזנת מלאה בפירות, ירקות ודגנים מלאים תעזור לשקם את הגוף לאחר הדיאטות של הקיץ ותשמור על המערכת החיסונית שלכם. 
    3. עונת הסתיו והאביב הם הזמנים לניקוי הכבד ואיזון בית החרושת לייצור הורמונים ואנזינמים. 
    4. עם הופעת העננים הראשונים מצב הרוח עשוי להשתנות, אכילת פחממות מורכבות (לחם מלא, פסטה מלאה, קינואה וכו') מייסעת לייצור סרטונין הורמון המצב רוח והרוגע. 
    5. פעילות גופנית גם בבית מסייעת לייצור נוירו- אנדרפינים המשפרים את מצב הרוח. 
חזור למאמרים