נעים להכיר – שמן נים

נעים להכיר – שמן נים
סביר להניח ששמן שקדים, נר הלילה ותמצית אתריות כמו לבנדר כבר יש לכם על המדף...שמן נים קצת פחות מוכר ויש לו שימושים טיפוליים ויתרונות שכדאי להכיר.
שמן נים הוא שמן צמחי המופק מאיזדרכת הודית, בזכות הרכיבים הפעילים שלו הוא בעל תכונות אנטי דלקתיות, אנטי פטרייתיות, אנטי חיידקיות והשימוש בו הוא בעיקר לטיפול בבעיות עור. הוא מכיל חומצות שומן חיוניות ומטפח את העור וגם נחשב נוגד הזדקנות.
חשוב לדעת – שמן נים מתאים רק לשימוש חיצוני במריחה על העור ואינו מיועד לשימוש פנימי.
אל תבהלו מהמראה שלו, לעיתים השמן מתגבש או שיש בו משקע בתחתית הבקבוק- זהו מצבו הנורמלי, והוא לא מקולקל. לפני השימוש ניתן להכניס את בקבוק השמן העשוי זכוכית לתוך כלי עם מים חמים לכמה דקות ולנער אותו.
איך משתמשים נכון בשמן נים?
השימוש הנפוץ הוא שילוב של שמן נים בתוך פורמולה למריחה או בתוך קרם\ משחה. לרוב לא מורחים את השמן בפני עצמו על הגוף מאחר והוא מאוד מרוכז ובעל ריח חזק. שילוב של שמן צמחי נוסף ושמנים אתריים יעזור לעדן את הריח.
 שמן נים עוזר לשמור על העור ולטפח אותו, הוא מכיל רמות גבוהות של ויטמין E ותורם להגמשת העור ומטפל בעור יבש, סור סדוק, עור מגורה ואדמומי והוא פועל כנוגד הזדקנות.
מבחינה טיפולית ניתן למרוח שמן נים על עור מגורה ובפרט על עור עם פסוריאזיס או אטופיק דרמטיטיס. ניתן לטפטף כמה טיפות שמן נים לתוך אמבט ולשבת במים, השמן מרגיע את העור והגירוי.
שימוש בשמן נים מתאים לטיפול ממוקד באקנה, בפטריות עור, וגם מטפל בחתכים ופצעים. לדוגמא עובדי כפיים שנחתכים ונפצעים יכולים למרוח שמן נים באופן יומיומי כדי לטפל בפציעה, לאחות ולהגמיש את העור.
לסובלים מאקזמות, פטריות ורגליים עם פצעי סכרת ניתן לטבול את הרגליים ב"אמבט רגליים" חמים ולטפטף פנימה שמן כף שמן נים, 5 טיפות שמן אתרי לימון,
5 טיפות שמן אתרי עץ התה, 3 טיפות לבנדר.
שמן נים מתאים גם לטיפול בשיער ובקרקפת, תוספת של כמה טיפות לתוך השמפו תעזור לטפל בקרקפת יבשה, קשקשים וגם בפטרייה בקרקפת.
 
המידע ניתן כהעשרה ואינו תחליף לייעוץ אישי.
נכתב על ידי צוות האתר. 
לרכישת שמן נים במבצע
חזור למאמרים