מה האמת מאחורי "מזון-על"?

מה האמת מאחורי "מזון-על"?
"מזון על" או סופר-פוד זו הגדרה שיווקית שממתגת מזונות בעלי ערך תזונתי גבוה במיוחד.
הדעות בעניין חלוקות... האם זה הוגן ונכון לקטלג מזון מסוים כטוב יותר ובריא יותר ממזון אחר, ומה הסטנדרטים על מנת להיכנס לרשימת "מזונות העל"?
אנחנו לא מתרגשים מהמחלוקת ומציגים לכם את רשימת המזונות הסופר בריאים שיכולים לשדרג לכם את התפריט.

"מזונות על", זה אמיתי?
תחילה חשוב להבין שההגדרה "מזון על" היא לא הגדרה מחקרית אלא הגדרה שהגיע מעולם השיווק, ובעצם הדביקה כינוי מפרגן למזונות מסויימים, טבעיים, שיש להם ערכים תזונתיים גבוהים מאוד ותועלת בריאותית חזקה ולכן, שילוב קבוע של מזונות אלו בתפריט היומי יכול לסייע רבות לבריאות ולריפוי.
ויטמינים, מינרלים ונוגדי חימצון
מה שמעניק למזונות אל הכותרת "מזון – על" זה הערך התזונתי הגבוה שלו.
לכל מזון יש ערך תזונתי, יש לו את הקלוריות שמכיל, את האינדקס הגליקמי שלו, כמות הסיבים, כל מזון מכיל כמות מסויימת של ויטמינים או מינרלים ואולי גם נוגדי חימצון ועוד... אז מה הופך אותו למזון על?
מדובר במזונות שהערך התזונתי שלם מאוד גבוה. הם מכילים רמה גבוהה יותר של ויטמינים או מינרלים או מפוצצים בנוגדי חימצון וצריכה של מזונות אלו תורמת לבריאות ולתהליכי ריפוי.
 
הבחירה שלנו – שמונת סופר מזונות על שכדאי לכם להכיר:
קקאו נא, גוג'י ברי, מאקי ברי, ספירולינה, עשב חיטה, זרעי צייה, שום, ברוקלי
קקאו נא הוא מקור טוב למינרלים כמו מנגן, ברזל, אבץ, נחושת וכרומיום והוא מקור מספר 1 למגנזיום. קקאו נא מכיל חומרים נוספים כמו תאוברומין וטריפטופן המעלים את רמות הסרטונין, ולכן קקאו נא נחשב מזון מרגיע ומשמח. ניתן לשלב במשקה יומיומי.
 
גוג'י ברי הם סוג של תותי יער קטנים, מפוצצים בויטמין C (פי 500 יותר מאשר תפוז!) והם מקור זמין מצויין לנוגדי חימצון, מומלצים לספורטאים, למבוגרים, למי שסובל מחולשה או מחלה. גוג'י ברי מכילים 18 חומצות אמינו ורמות גבוהות של מינרלים, במיוחד סידן. טוב לשלב אותם יחד עם פירות יבשים ואגוזים או בתוך יוגורט, או בתוך שייק.
מאקי ברי – סוג אחר של תותי יער שזכה לכינוי " פירות מעיין הנעורים". את הכינוי הזה קיבלו תותי המאקי בזכות הרמות היוצאות דופן של נוגדי החימצון שלהם, אכילת תותי מאקי מסייעת בהאטת תהליכי זקנה פיזיים וקוגניטיביים. בנוסף, מכילים המאקי ברי רמות גבוהות של אנטיציאנינים, אלו חומרים נוגדי דלקת, החיוניים בעת ריפוי תהליכי דלקת בגוף. ניתן לאכול אותם כמו הגוג'י ברי או להוסיף לתוך שייק.
ספירולינה – ספירולינה היא אצה כחולה הגדלה במים מתוקים ומכילה מעל 50% חלבון! זאת אומרת היא מקור צמחי מדהים לחלבון מלא, זאת אומרת היא מכילה את כל חומצות האמינו. בנוסף ספירולינה היא מקור נפלא ל 12B. הכלורופיל שמכילה הספירולינה מפעיל תהליכי ניקוי כבד ודם והיא עשירה בויטמינים ומינרלים. עבור צמחונים או טבעוניים היא בגדר חובה ממש.
עשב חיטה עשב חיטה הוא המזון העשיר ביותר בכלורופיל, ולכן הוא מאפשר תהליכי ניקוי גוף עמוקים ומתאים גם לחיזוק גוף חלש ועייף וגם לטיהור וניקוי.
זרעי צייה – הזרעים הקטנים עשירים בשומן רב בלתי רווי, ובמיוחד בחומצת השומן אומגה 3, ממקור צמחי. כאשר צורכים את זרעי הצייה יחד עם נוזל ולאחר השרייה, הם מפתחים שכבה מוצילג'ית שמסייעת לתהליכי עיכול ופינוי, מטפלת בעצירות ובעיות עיכול, עוזרת להפחית רמות כולסטרול וסוכר.
שום – נאמר על שום שהוא ה"אנטיביוטיקה של הטבע" ואכן, שום מחזק את מערכת החיסון, משמש כנוגד דלקת ונוגד חמצון. שום חיוני למתמודדים עם מחלות לב ומסייע לטפל במחלות לב וכלי דם, לאזן כולסטרול
ברוקלי – הירק הירוק שמכיל חומצה פולית! ברזל וגם ויטמין C וקוורציטין. טוב לאכול ממנו באופן יומיומי, מבושל וגם טרי.
 
 
נכתב על ידי צוות האתר
חזור למאמרים