חזקים שיא עם ויטמין C

חזקים שיא עם ויטמין C

האם אתם סובלים מאחד או יותר מהתופעות הבאות: דימום בחניכיים, ריפוי איטי של פצעים, עייפות או שינויים במצב הרוח? 
אם כן, כנראה שיש לכם חוסר בויטמין C.

ויטמינים ומינרלים נקראים :רכיבי תזונה חיוניים" מפני שהגוף שלנו פשוט לא יכול להתקיים בלעדיהם. נוכחותם של ויטמינים הכרחים על מנת לקיים תהליכים פיזיולוגים רבים, וויטמין C הוא מהחשובים ביותר כי הוא אחראי על לא פחות מאשר 300 פעולות פיזיולוגיות בגוף!

הויטמינים נחלקים ל- 2 קבוצות עיקריות, ויטמינים מסיסים בשמן וויטמינים מסיסים במים. ויטמין C שייך לקבוצת הויטמינים המסיסים במים, לצד משפחת ויטמיני B. 

יש לויטמין C פעילות נוגדת חמצון חזקה

ויטמין C, הנקרא גם חומצה אסקורבית, נחשב לאחד מנוגדי החמצון הבולטים, פעילותו מונעת את פעילות הרדיקלים החופשיים מה שמונע התחמצנות תאים ועוזר לשמור על הבריאות. נוסף על כך, יש לו הרבה מאוד תפקידים הקשורים למערכת החיסון והוא ממש חיוני לתפקוד תקין של מערכת זו. אחד מתפקידיו הוא להגביר  ייצור של נוגדנים ותאים שונים במערכת החיסון והוא קשור גם לפעילות התקינה שלהם. 

ויטמין C פועל על מנת להגן על הגוף ממזהמים חיצוניים. 

מחקרים הוכיחו שתוספת יזומה שלו בעת מחלה יכולה לקצר את זמן המחלה גם כאשר מדובר בזיהום ויראלי וגם בזיהום ממקור חיידקי. 

 

בנוסף להשפעתו הרבה על מערכת החיסון ותהליכי הריפוי בגוף, לויטמין C יש השפעה רבה על העור, והוא מגן גם על העור וגם על כלי דם מאחר וקשור ליצירת קולגן.

 

מה בין ויטמין C לקולגן??

אחד מתפקידיו הרבים של ויטמין C היא לשמש כ קו-פקטור בתהליך יצירת הקולגן, שהוא חלבון הבונה את רקמות כל החיבור בגוף ונמצא גם בכלי הדם. 

חוסר בויטמין C פוגע בייצור ובפעילות הקולגן ולכך השפעות רבות והרסניות. 

תפקיד נוסף של ויטמין C הוא בחיזוק הספיגה של רכיבי תזונה אחרים, כמו ברזל וגם אבץ וסידן. כאשר ויטמין זה חסר, הספיגה של השאר אינה טובה גם כן. 

 כפי שציינו קודם לכן, ויטמין C הוא ויטמין מסיס במים, לכן אנחנו מאבדים ממנו כל פעם קצת דרך השתן, וזו הסיבה מדוע חשוב לצרוך לאורך כל היום מזונות המכילים ויטמין C, כמו אסרולה, פירות יער שחורים, קיווי וברוקלי ובמקביל גם לחזק את עצמנו עם ויטמין C בתוסף תזונה.

 

כל יום מוסיפים ויטמין C לגוף!

נטילה קבועה של ויטמין C עוזרת לשמור על מערכת חיסון חזקה וחסינה יותר ובכך לשמור עלינו מפני התפתחות של מחלות, לעודד ריפוי טוב ומהיר יותר של פצעים וחבלות ולחזק ספיגת ברזל, מה שמונע ומטפל באנמיה. ניטלה קבועה של ויטמין C יום יום ובפרט בתקופת החורף ועונות מעבר תעזור לנו לשמור על כוחות ולהישאר חזקים ואנרגטיים יותר. 

בזמן מחלה, במידה וישנה, כדאי ליטול כמות גדולה יותר של ויטמין C וכך לקצר את משך המחלה ולעודד החלמה. 

נטילתו של תוסף ויטמין C בפרט חשובה לילדים בתקופת הגדילה שלהם, לנשים במהלך הריון ולמבוגרים וקשישים. תוסף ויטמין C של מגן מעניק ספיגה יעילה של הויטמין מאחר והוא מכיל את הנגזרת ה"לא חומצית שלו, ולכן הוא נספג בצורה טובה יותר ואינו גורם לאי נעימות במערכת העיכול. 

חזור למאמרים