הגנה נגד יתושים באופן טבעי

הגנה נגד יתושים באופן טבעי

השלב הראשון בהגנה נגד יתושים הוא פיתוח מודעות לנושא המבוססת על עיקרון פשוט: אם לא תעשו כלום, רוב הסיכויים שתעקצו. נקבת היתוש בוחרת את קורבנותיה לפי ריח גוף, לכן יש אנשים שזוכים ליותר עקיצות מאחרים. נקבת היתוש מנקבת חור בעור, מוצצת דם ומפרישה למקום חומרים שונים ביניהם חלבון שמייצר תגובה אלרגית דלקתית מקומית- גרד ונפיחות. תגובה אלרגית לעקיצה אצל ילדים עד גיל 12 תהיה בדרך כלל חריפה יותר ומפחידה יותר למראה מכיוון שבגילאים הללו המערכת החיסונית עוד לא התפתחה במלואה, לכן חשוב להקפיד בהגנה מפני יתושים בייחוד אצל ילדים עד גיל 12.

איך להגן על עצמכם ועל ילדיכם מפני עקיצות יתושים באופן טבעי?


זה מתחיל בהקפדה על רשתות יתושים בבתים ובעיקר בחדרי הילדים ובחדרי השינה וממשיך בבחירת התכשיר הנכון עבורכם בבית ומחוץ לבית בהתאם לרגישות לחומרים וסגנון החיים שלכם. קיימים בשוק סוגים רבים של תכשירים המיועדים להגן על גופנו מעקיצות יתושים: החל מתכשירים למריחה ישירה על העור, טבעיים ולא טבעיים, מפיצי ריח שדוחים יתושים וחרקים אחרים, מגבונים ומוצרים לענידה לצורך הגנה מיתושים בבית ובחוץ.

תכשירים על בסיס טבעי מומלצים לשימוש בקרב תינוקות וילדים שכן במקרה של עורם הרגיש של הילדים תמיד נעדיף את האופציה הטבעית על פני פתרונות כימיים. התכשירים הללו מבוססים על שמנים טבעיים בעלי ריח שדוחה יתושים וחרקים, כגון שמן אקליפטוס, לבנדר, גרניום ורוזמרין. השמן המככב בתכשירים הטבעיים הוא שמן ציטרונלה הנמצא בשימוש כבר שנים רבות בתור דוחה יתושים טבעי. ריחו החזק מבריח את היתושים וכן מייחסים לו תכונות נוספות כגון הרחקת פרעושים וכינים.

מוצרים על בסיס שמן הצינטורלה כוללים סדרות ייעודיות לתינוקות, מגבונים ותרסיסים לילדים, נרות שניתן להדליק בחצר או במרפסת על מנת להבריח את היתושים, צמידי פאראקיטו לענידה לילדים ומבוגרים ומכילים טבליה המבוססת על תערובת של 7 שמנים טבעיים שמרחיקים יתושים וכמובן השמן האתרי ציטרונלה עצמו. בשמן אתרי ציטרונלה ניתן להשתמש באמצעות מפיץ ריח/ מכשיר אדים או לטפטף מספר טיפות במקומות שונים בבית : רהיטים ואזורי חלונות ודלתות. את היתרונות של שמן אתרי ציטרונלה ניתן לנצל גם בחוץ כאשר יוצאים לקמפינג, טיול בטבע או מבלים ערב משפחתי בחצר.

טיפול טבעי להרגעת העור לאחר עקיצה

במידה וכבר נעקצתם, הקפידו לא לגרד את העקיצה,מומלץ למרוח על המקום המגורה תכשיר על בסיס טבעי. גם עבור הקלה על גרד ואודם במקרה של עקיצת יתוש לשוק המוצרים הטבעיים יש הרבה מה להציע. משחות המבוססות על צמח הקלנדולה מתאימות לילדים ומבוגרים, לצמח הקלנודלה מיוחסות תכונות אנטי דלקתיות המסייעות בחידוש העור, ריפוי פצעים וחיטוי. כמו כן משחות וג'לים על בסיס צמח האלוורה, הידוע כמקל ומרפא במצבים של פגיעות עור, מסייעים במצבים של גרד, אודם ונפיחות הנגרמים עקב עקיצות יתושים.

חזור למאמרים