דבש מנוקה

דבש מנוקה
לכל סוגי הדבש ישנן סגולות רפואיות והוא מוכר כ"תרופת סבתא", אבל דבש מאנוקה  שונה בסגולותיו. בזכות הרכבו היחודי דבש המאנוקה מסוגל לחזק את מערכת החיסון, לסייע בטיפול בדלקות ובבעיות עור. סגולותיו הבריאותיות רבות.
כל היתרונות של דבש המנוקה- מזון העל שקיבל מעמד של "תרופה טבעית".
 
מה הופך את דבש המאנוקה לתרופה טבעית?
דבש המאנוקה, שניתן למצוא אותו כתוב גם "מנוקה" מגיע אלינו מניו זילנד, הוא מכיל פי 4 יותר נוגדי חמצון מדבש רגיל וכמויות גבוהות בהרבה של ויטמינים ומינרלים לעומת דבש מסוג אחר. עובדה זו הופכת אותו למזון על מזין במיוחד וגם משפיעה על הפעילות האנטי בקטריאלית שלו.
דבש המאנוקה נחקר בשנות ה- 80 על ידי ד"ר פיטר מולן, ביוכימאי מניו זילנד וסגולותיו קיבלו תוקף בתוצאות המחקרים. נמצא כי בזכות הרמות הגבוהות של נוגדי החמצון בדבש הוא נלחם ברדיקלים החופשיים ויחד עם הרכבו המזין יש לו יכולת לחזק את פעילות מערכת החיסון, לשכך מצבי דלקת (בפרט במערכת העיכול) להקל על אולכוס וכיב קיבה ועל ריפלוקס מה שהופך אותו מתאים במיוחד לסובלים מתופעות החיידק הליקובקטר פילורי. הוא מטפל בדלקות גרון, דלקות חניכיים, אפטות ופצעים בפה, וגם מחזק את הגוף בזמן שפעת ומחלות חורף אחרות.
צריכתו יכולה להקל על אי נוחות במערכת העיכול כמו גזים, נפיחות ואף לשמש לצורך איזון לחץ דם.
יתרונותיו הרבים נובעים בן היתר בזכות הריכוז הגבוה של מתילגליוקסאל, מרכיב בעל פעילות אנטי בקטריאלית ומרכיב ייחודי לדבש בשם UMF (unique manuka factor) שמאפשר לדבש להיות עמיד בחום.
בהשוואה לסוגי דבש אחרים, בדבש מנוקה יש פחות קלוריות מדבש רגיל, רק 12 בכפית, לעומת 20 וסוג הסוכר שבו אינו מעובד.
הדבש ייחודי גם במראה הצמיגי והסמיך שלו. מומלצת צריכתו היומית במזון כמו כל דבש וניתן גם לקחת פשוט כפית דבש ישירות לפה. לילדים צריכתו מומלצת מעל גיל שנה.
כן. תמרחו אותו על העור.
מריחה חיצונית של דבש מאנוקה על העור עוזרת לריפוי כוויות, אקזמות וגם מתאימה למריחה על פצעי אקנה ופטריות. הדבש פועל נגד החיידקים בעור וגם מאפשר איחוי טוב יותר של הרקמות. פשוט מרחו אותו באופן מקומי על עור נקי (אחרי מקלחת וניגוב טוב) ותנו לו להיספג היטב, ניתן שיישאר על העור למשך שעות..לילה שלם.

איך תדעו שהדבש שלכם הוא מאנוקה?
דבש ניתן לייצר מסוגים רבים של פרחים, דבש המאנוקה מיוצר מפרחי עץ המאנוקה. עץ המאנוקה גדל בניו זילנד ופורח פעם בשנה למשך 2-6 שבועות. מחקרים הראו שההרכב הייחודי של הדבש נמצא רק בעצי מאנוקה הגדלים בניו זילנד ומושפעים כפי הנראה מגורמים סביבתיים נוספים ( כגון הקרקע, האקלים) לכן כשאתם קונים דבש מאנוקה חשוב לודא שמקורו בניו זילנד והוא 100% טהור (ולא מעורב בסוגים אחרים של דבש)
חפשו גם שעל האריזה מופיע הסימון UMF וכך תמנעו מזיופים. בשל ייחודו של הדבש ושל פרחי המאנוקה, מחירו יקר ורבים הזיופים האפשריים.

לרכישת דבש מנוקה במבצע

נכתב על ידי צוות האתר.
חזור למאמרים