5 טיפים מעולים לניקוי גוף מרעלים מהנטורופתית מעיין-זך דן.

5 טיפים מעולים לניקוי גוף מרעלים מהנטורופתית מעיין-זך דן.
סיימתם לנקות את הבית? עכשיו הזמן לניקוי גוף.
בימי החג אנחנו עסוקים בסעודות, מפגשים משפחתיים, בילויים אבל איך שהוא מסתיים רובנו חשים צורך לרענן קצת את הגוף, להתנקות מהכובד של המצות ואולי גם להוריד איזה קילו או שניים שנוספו בימי החג.כל אלה סיבות מצוינות לפצוח בתהליך "ניקוי גוף מרעלים" וכגיבוי נספר לכם שמבחינת הזמן בשנה – בוא האביב היא התקופה הכי מתאימה לניקוי גוף. עונת האביב מאופיינת בפריחה ומייצגת שינויים והתחדשות והיא קשורה מבחינה אנרגטית לאיבר הכבד. לכבד תפקידים רבים בגוף ואם נתמצת במילה אחת, אז במובן הפיזיולוגי הוא משמש כמחסן לרעלנים ולפסולת שלא יוצאת וצריך לנקות באופן יזום ומבחינה אנרגטית הוא קשור ליכולת שלנו לעשות שינויים ולהתחדש.
יש כל מיני דרכים וגישות לניקוי גוף, לא משנה באיזו דרך תבחרו, חשוב לעשות אותה נכון.
ריכזנו עבורכם טיפים כלליים שיתמכו בכל תהליך ניקוי שתבחרו לעשות.
  1. תקבעו מראש את משך הניקוי ותכינו לכם את כל המצרכים והמרכיבים. זה הטיפ הראשון והחשוב ביותר. תחליטו מראש אם מדובר על ניקוי קצרצר של שבוע או 10 ימים או תהליך ארוך יותר של מספר שבועות. תבינו מה מותר לכם לאכול ותצטיידו בהתאם. בזמן הניקוי ובפרט בימים הראשונים בו, חשוב שיהיה לכם מזון מתאים זמין. אם ברגעי רעב תצטרכו לעמוד לקצוץ סלט או להכין מרק...אתם עלולים להישבר.
     
  2. מים. מים. מים. לפחות 2 ואפילו 3 ליטר ביום. למה כל כך חשוב לשתות הרבה מים? כל תהליכי העיכול דורשים סביבה מימית וגם הפינוי בשתן ובצואה דורש נוזלים ולכן חשוב לשתות הרבה מים לאורך כל היום. ניתן להכליל בכמות זו גם חליטות צמחים טבעיות (כמובן, ללא המתקה) בנוסף, מים מרגיעים והם יכולים לעזור בימים הראשונים המאתגרים של הניקוי.
     
  3. אל תיבהלו מתסמיני הגמילה. הימנעות מסוכר, קפה, אוכל מתועש ופחמימות גוררת אחריה תסמיני גמילה. לתסמיני הגמילה קוראים גם "ריאקציות" או בעברית פשוטה – תגובות. תגובת הגוף לשינוי. כל אחד מגיב אחרת מבחינת התסמינים, העוצמה שלהם ומשך  הופעתם, אך ניתן לומר בכלליות כי נפוצה עייפות בימים הראשונים, נפוץ מאוד כאב ראש\ מגרנה, תתכן עצירות ( שתשתנה די מהר ותהיה הקלה גדולה) ויכולות להופיע תופעות נוספות. אחת הסיבות שכדאי לקבל ליווי ממטפל מקצועי היא כדי להבין יחד איתו האם התופעה היא ריאקציה טבעית לתהליך ולקבל תמיכה. בן אם תסמיני הגמילה ערכו יום או שבוע, מבטיחים שהם יסתיימו ואחריהם תגיע הקלה גדולה, אנרגיה וחיות, שינה טובה, שמחה, עיכול מוצלח ועוד.
     
  4. תחזקו את התהליך עם צמחי מרפא. זה נכון שאיברי הגוף יודעים לפנות רעלנים לבד, אבל אם אפשר לעזור להם ולהעמיק את התהליך אז למה לא? יש מגוון רחב של צמחי מרפא שיכולים להתאים, וניתן לצרוך אותם בצורת חליטת תה, מיצוי צמחים בצורת נוזל או אבקה יבשה וגם את הצמחים רצוי לבחור יחד עם מטפל מתוך מבט הוליסטי על מצבכם הגופני-נפשי. צמחים שיכולים להתאים הם למשל ארטישוק, גדילן, וגם מזונות על כמו אצת כלורלה ועשב חיטה.
     
  5. מעבר חלק לתפריט הבא. סיימתם את תקופת הניקוי? חכו חכו. אל תחזרו בבת אחת לתפריט הקודם ולהרגלים הישנים, תשלבו מזון חדש בהדרגה, תשמרו על ההרגלים החדשים ועל ההישגים. אולי יש משהו אחד או יותר שתוכלו לקחת אתכם לשגרת החיים? אולי יש הרגל ישן שאתם מוכנים לשחרר.
 לרכישת מוצרים לניקוי רעלים במבצע
 
המידע ניתן כהעשרה בלבד ואינו תחליף לייעוץ אישי.
מעיין-זך דן, "לחדש כוחות לריפוי טבעי" 052-8022243
חזור למאמרים