איך עוצרים את נשירת השיער?

איך עוצרים את נשירת השיער?
יכולות להיות כמה סיבות לנשירת השיער המוגברת וחשוב להבין למה היא מתרחשת ולטפל בהתאם.
קודם כל חשוב להבחין בן נשירת שיער אצל גברים לעומת נשים.
אצל גברים נשירת שיער והתקרחות היא תופעה גנטית הקשורה למערכת ההורמונלית.
אצל נשים נשירת שיער יכולה להיות מושפעת מחסרים תזונתיים – שניתן להשלים, משינויים הורמונליים כגון חוסר איזון בבלוטת התריס, מצבי מתח קיצוני מתמשך – שניהם ניתנים לאיזון בטיפול נכון ונשירת שיער נפוצה אצל נשים אחרי לידה.
איך מטפלים בנשירת שיער?
תזונה נכונה. פעמים רבות נשירת שיער מושפעת מתפריט תזונתי שגוי וחשוב לעמוד על טיב המזון ולהבין מה הגישה הטיפולית הנכונה. יתכן והנשירה מושפעת מעומס רעלנים, תזונה דלה בירקות ופירות ועשירה במזון מתועש – שגורמת לחוסר ברכיבים חיוניים, במצב כזה חשוב להרבות במזון טרי ולהוריד מהתפריט אוכל קנוי ומשומר וג'אנק פוד. ניתן גם ליטול תוסף תזונה המכיל ויטמינים ומינרלים. רכיבים חיוניים בולטים המסייעים לצמיחת שיער הם אבץ, ויטמיני B, מזונות המכילים ביוטין ואומגה 3.
הרגעת מתח. מתח נפשי הוא גורם מספר 1 לרוב המחלות...גם נשירת שיער יכולה להיות סימפטום לסטרס. מתח נפשי יכול להיות תוצר של לחץ פנימי מענייני החיים הפשוטים...לפעמים האדם אפילו לא קולט שהוא במתח, אבל תשאול נכון יעלה על תסמינים כגון נשימה שטוחה או קושי בנשימה, בעיות עיכול, עייפות, מצב י רוח, שינה לא טובה, רמות סוכר גבוה, עצבנות וחוסר שקט ועוד. ניתן להפיג מתחים, בן אם הם אקוטיים או כרוניים על ידי מודעות, שיח פתוח, תנועה ופעילות גופנית, טיפולים מרגיעים, קשר לבבי ופיזי אינטימי נעים, אכילה מסודרת וגם על ידי צמחי מרפא ופורמולות טיפוליות.
איזון הורמונלי. אם ישנו חוסר איזון בבלוטת התריס, יש לטפל בה בהתאם. לעיתים חוסר איזון הורמונלי קשור גם לאיזון במחזור החודשי, בשניהם ניתן לטפל על ידי צמחי מרפא ותזונה מותאמת אישית.
אחרי לידה נשירת שיער נפוצה וקשורה למתח שהגוף והנפש היו שרויים בו, עיקר הטיפול במצב זה הוא טיפול מרגיע ומאזן שמשיב את הכוח והנפש לכוחם, תזונה מאוזנת ועשירה הכוללת חלבון איכותי, דגנים מלאים וירקות ופירות טריים. רצוי לתמוך באם הטרייה עם צמחי מרפא מחזקים ולסייע לה לשוב לכוחותיה.
בנוסף, ישנם דרכים טבעיות לחזק את שורש השערה ולהמריץ את זרימת הדם לקרקפת, כולן מתאימות למצב זה ולכל המצבים של נשירת שיער.
מרקחות ביתיות לעידוד צמיחת השערה והזרמת דם לקרקפת:
טיפול ברוזמרין. רוזמרין מעודד את הזרמת הדם לקרקפת מאחר והוא בעל פעילות מכווצת וממריצה.
ניתן לבשל כמות גדולה של עלי רוזמרין בסיר מים, לצנן את המים ולהעביר לבקבוק. לשטוף את השיער עם מי הרוזמרין כל יום בסיום המקלחת ולעסות את הקרקפת. לא לשטוף אח"כ. בנוסף, ניתן להעשיר כל שמפו (וכמובן מומלץ שמפו טבעי) בשמן אתרי רוזמרין ומנטה. אפשרות אחרת היא לטפטף 2 טיפות שמן רוזמרין וטיפה שמן מנטה לכף של שמן קוקוס ולמרוח הכל על הקרקפת, ולעסות אותה. ניתן לחפוף אחרי שעה או להשאיר לילה ולשטוף בבוקר.
מים קרים. המרצת זרימת דם לקרקפת היא על ידי כיווץ כלי הדם בקרקפת וכך מגיע דם חדש וחמצן לתאים. דרך פשוטה לעשות זאת היא על ידי סיום כל מקלחת ב 20 שניות מתחת למים קרים קרים...יום יום.
שיער דק, דליל, יבש ומפוצל – ניתן לחזק על ידי מסכה של חלמון ביצה, כף שמן זית וכף דבש. לערבב יחד ולמרוח על השיער ובמיוחד על הקרקפת. להשאיר שעה ולחפוף היטב.

 לרכישת מוצרים לנשירת שיער במבצע

המידע ניתן כהעשרה, ובעיקר בה להציג שבעיית נשירת השיער יכולה להיפטר על ידי מענה אישי נכון.
מעיין-זך דן.  נטורופתיה לכל המשפחה.
 
חזור למאמרים