איך מפסיקים לאכול סוכר?

איך מפסיקים לאכול סוכר?

רוצים לדעת איך לחיות חיים מתוקים ונטולי סוכר?
יש מי שאומר "מתוק זה החיים" ו "אין מצב בלי סוכר…" אבל האמת היא שחיים ללא סוכר הם הרבה יותר בריאים וגם הרבה יותר פשוטים ממה שאולי נדמה לכם.תזונה ללא סוכר היא אחת ההחלטות התזונתיות הכי טובות שאתם יכולים לקחת עבור עצמכם והכנו לכם מאמר שכולו הדרכה וממוטיבציה איך בדיוק עושים את המעבר לחיים בריאים ומתוקים ללא סוכר.
בהמשך המאמר מחכות לכם 5 עצות - איך עושים את המעבר לחיים ללא סוכר, אבל לפני הכל, נתחיל בתקציר קטן של נזקי הסוכר, כדי שיהיה פה ברור למה המאמץ הראשוני שווה את הכל -

עובדה 1: כולנו הרי יודעים ש"יותר מידי סוכר מזיק לבריאות" אבל הבעיה עם סוכר היא שאין "יותר מידי" וכבר בצריכה לכאורה מעטה של סוכרים מזוקקים הגוף שלנו עובר שרשרת תהליכים פיזיולוגית שמשפיעה לרעה על כל מערכות הגוף, על רמות האנרגיה, על מצב הרוח ומפעילה מנגנון של "חשק לעוד" או במילים אחרות - התמכרות. 

עובדה 2: סוכר הוא מוצר זול, טעים וממכר - לכן תעשיית המזון מוסיפה אותו להמון מזונות באופן סמוי, אתם לא יודעים אבל אתם מקבלים מזון עם תוספות סוכר כל הזמן… ולכן גם מי שנמנע מעוגות או סוכר בקפה עדיין מושפע מסוכרים מזוקקים, אלא אם הוא עירני לקיומם ובאמת נמנע מהם.
כל עוד אתם צורכים סוכר באופן סמוי, למשל ברטבים, בתוך שימורים, רסק עגבניות, בתי קפה ועוד… אתם בתוך המעגל.

עובדה 3: סוכר גורם להתמכרות פיזית ומנטלית, הוא משפיע על רמות הכוח והאנרגיה ועל מצב הרוח.

עובדה 4: סוכר גורם להשמנה, הוא מעודד אכילת יתר ובנוסף מעלה את רמות השומנים בדם וגורם לכבד שומני

עובדה 5: נוכחות של סוכרים מעודדת תהליכים דלקתיים בגוף, לכן תחמיר כל תהליך דלקתי כלשהו והיא מאיצה תהליכי הרס תאים והזדקנות

עובדה 6: עבור תאים סרטניים - סוכר הוא "מזון" ונוכחותו מעודדת אות

עובדה 7: לכולנו ברור - סוכר פוגע בשיניים ובחניכיים.

עובדה 8: סוכר גורם לחוסר איזון במצב הרוח, נוכחותו הרסנית עבור מי שסובל מתנודות במצב הרוח, חרדה, דיכאון וכדומה.

עובדה 9: סוכר מדכא את מערכת החיסון - נוכחותו הרסנית בזמן חולשה או מחלה וגורמת לנו להיות יותר פגיעים למחלות.

עובדה 10: סוכר עלול לגרום להרבה בעיות במערכת העיכול, הוא מעודד התפתחות מחלות מעי דלקתיות, מפריע לספיגת מזון, גורם לתסיסה ולנפיחות, ועוד. 

 

אז איך מתחילים בשינוי? ומוציאים את הסוכר מהתפריט? 

טיפ ראשון: מחליטים שאתם הולכים על זה, מוציאים מהבית את כל הסוכרים, כולל סוכרזית וכדומה, ומקבלים תמיכה מהשותפים שלכם לחיים - בני זוג או הורים. 

בגמילה מסוכר כרוכה בשני אתגרים, אחד הוא האתגר הפיזי - הגוף רגיל להיות במעגל הסוכר ועובר תהליך מסויים של גמילה שאורך בין כמה ימים ועד שבועיים, זה שונה אצל כל אחד. 

האתגר השני הוא האתגר החברתי והרגשי. כי התמכרות לסוכר היא רגשית וקשורה להרגל חברתי שבו כולם סביבנו אוכלים מתוק, וזה נמצא זמין סביב וזה בכל אירוע, מפגש עם חברים וכו'. וגם פה יש תהליך "גמילה" שצריך להיות מודעים אליו וגם למצוא פתרונות.

טיפ שני: תתחילו לבדוק את המרכיבים במוצרים שאתם קונים. תופתעו לגלות שחומרי גלם רבים ומזונות לא מתוקים מכילים גם הם תוספות סוכר או ממתיקים מסוג אחר. יש תחליפים, רק צריך לחפש אותם ולפתוח את הראש עד שיודעים מה נכנס הביתה ומה לא. 

טיפ שלישי: בתחילת התהליך, ימים ראשונים או שבוע-שבועיים תפרגנו לעצמכם ביותר מזון מתוק שאינו מכיל סוכר, למשל, אכלו תמרים עם אגוזים, אכלו לחם מכוסמין או שיפון עם ממרחים כמו טחינה גולמית, ממרח שקדים טבעי או אפילו גבינה. מה שיתן מענה לצורך הפיזי והרגשי שעולה. אכלו יותר בטטות, תפ"א וסלק וגם פירות. זה יענה על הצורך בתחילת התהליך.

די מהר אתם תראו שאתם זקוקים פחות למתיקות הזו, ותמצאו את עצמכם אוכלים פחות תמרים, פחות זקוקים לנשנוש פרי הזה ופשוט שבעים. 

טיפ רביעי : אתם יכולים לקבל סוכרים טבעיים מפחמימה פשוטה - פסטה, לחם, קרקר, דגנים. אבל חשוב שתחליפו אותם לדגנים מלאים. היום ניתן למצוא את כל הפחמימות האלה מכוסמין מלא או שיפון, כולל קוסקוס כוסמין, פתיתים כוסמין וכמובן פסטה ולחם. אם תמשיכו לאכול קמח חיטה, אפילו מלא, לא תצאו ממעגל הסוכר באמת. 

טיפ חמישי: כשאתם מגיעים למפגש חברתי או רוצים שגם לכם יהיה משהו לארוחת חג או שבת, תכינו לעצמכם קינוח שמתאים לתפריט. והכנו לכם 2 מתכונים לדוגמא.

 

אגסים ממולאים בכל טוב

מצרכים:

5 אגסים גדולים, מעט רכים

כפית קינמון

4 כפות גדושות חמאת שקדים טבעית

4 כפות טחינה גולמית

כוס מיקס אגוזים שאוהבים, טבעיים (מלך, פקאן, חמוציות ללא סוכר, גפרורי שקדים,לוז)

שדרוג- כפית תמצית וניל איכותית,ללא סוכר

כחצי כוס מים

אופן ההכנה:

מוציאית את ליבת האגס עם סכין, כדי שיהיה מקום למילוי

מערבבים בקערה את החמאת שקד, הטחינה, כל האגוזים קצוצים והוניל.

ממלאים בעזרת כף את האגסים במילוי.

מפזרים מעל האגס את הקינמון ושופכים מים לתבנית

אופים בחום 200 מעלות כחצי שעה, עד שהאגס רך ושחום.

נשמר במקרר 3-4 ימים.

 

כדורי תמרים וקקאו

מצרכים:

חבילת תמרים מרוסקים בוואקום ( עדיף להשתמש במרוסקים כי הם הרבה יותר רכים ואין בהם שאריות גרעין, אם קונים תמר דחוס לא מרוסק צריך להוציא מתוכו שאריות גרעינים וחלקים קשים)

חצי כוס קמח קוקוס טחון

חצי כוס חמאת שקדים טבעית

כפית וניל איכותי

 4-5 כפות אבקת קקאו נא

 

אופן ההכנה:

מערבבים יחד את כל המרכיבים לאיחוד ויוצרים כדורים קטנים.

ניתן לגלגל בשומשום או קמח קוקוס.

נשמר במקרר או הקפאה.

חזור למאמרים